
Facebook Canvas, nebo do češtiny příšerně přeloženo jako „Základní stránka“, je čistě mobilní formát kreativy. Příspěvek s Canvasem vypadá až na malou šipku uprostřed prakticky stejně jako post s náhledem odkazu, pokud ale na náhled klepnete, otevře se vám fullscreenová interaktivní kreativa.
Canvas může obsahovat obrázky, texty, videa, tlačítka i carousely. Můžete do něj vložit i 360° fotky, které si člověk prohlédne pohybováním telefonem. Dá se tedy použít jako moc hezký katalogový formát.
Výhoda Canvasu je velmi rychlé načítání, interaktivita a zároveň také to, že ho využívá pouze málo inzerentů. Na tvorbu je totiž o něco náročnější než běžný příspěvek, od té doby, co ale Facebook zavedl šablony a jeho tvorbu tím zjednodušil, nemá smysl se ho bát – editor je poměrně jednoduchý a Canvas si v něm naklikáte za pár minut. Jedná se zkrátka o hodně zajímavý formát, který není radno přehlížet.
Víc o Canvasu a jak vypadá najdete třeba zde.