• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer

Jak na socky

rady, tipy a triky pro správce sociálních sítí

  • Domů
  • Tipy
  • Články
  • Online kurzy
  • Další zdroje
  • Spolupráce
  • Kontakt

#14: Používejte UTM parametry

14.1.2018 by KlaPi

#14: Používejte UTM parametry

Sdílíte na Facebook nebo Twitter odkaz na váš web nebo na web vašeho partnera? Přidejte k němu takzvané UTM parametry.

Co to je?

UTM parametry se přidávají za samotný odkaz za otazník a označují, o jakou kampaň, zdroj a médium jde.

K čemu je to dobré?

UTM parametry slouží k tomu, že vám pak analytické nástroje jako třeba nejrozšířenější Google Analytics dokáží hezky vyreportovat, odkud k vám na web lidé přišli, zda se více proklikávali z Facebooku nebo Twitteru, kdo spíše dokončil akci/konverzi apod.

Jak to udělám?

Nemusíte parametry psát za odkaz ručně, existují na to krásné nástroje, jako třeba můj oblíbený Campaign URL Builder od Googlu. Ten vás přidáním URL parametrů nejen hezky provede, ale také vám umožňuje výsledný odkaz zkrátit pomocí zkracovače goo.gl.

Do políčka source napište zdroj, ze kterého odkazujete – tedy v našem případě facebook, twitter apod.

Do políčka medium je zde nejdůležitější – Google Analytics samy dokáží zjistit, zda člověk přišel z FB nebo Twitteru, ale vše sypou do složky referral, protože nepoznají, zda člověk přišel z vašeho odkazu, reklamy nebo z odkazu nasdíleného uživatelem. V případě, že odkaz využíváte v reklamě, napište sem paid-social; pokud odkazujete z příspěvku na zdi, je vhodné použít social.

Do políčka campaign name můžete napsat název kampaně, pokud je příspěvek s odkazem součástí nějaké rozsáhlejší kampaně. Toto políčko ale není povinné.

Do políčka campaign content můžete napsat názvy různých kreativ, pokud např. se stejným odkazem testujete více textů nebo obrázků.

Více informací

Pokud vás na tohle téma zajímá více, určitě najdete na internetu spoustu článků, které se věnují tématu UTM parametrů víc do hloubky. Z českých zdrojů můžu doporučit třeba článek Větrovky na blogu Zaklik.cz (probírá UTM hlavně z pohledu PPC kampaní ve vyhledávačích)

Kategorie:Tipy Štítky:Facebook, Twitter, vyhodnocení

Before Footer

Hledáte něco konkrétního?

Archivy

  • Únor 2021 (1)
  • Leden 2021 (1)
  • Prosinec 2020 (1)
  • Srpen 2020 (1)
  • Červenec 2020 (1)
  • Duben 2020 (1)
  • Leden 2020 (1)
  • Říjen 2019 (1)
  • Září 2019 (1)
  • Červenec 2019 (1)
  • Červen 2019 (1)
  • Květen 2019 (1)
  • Březen 2019 (1)
  • Únor 2019 (1)
  • Leden 2019 (2)
  • Prosinec 2018 (31)
  • Listopad 2018 (30)
  • Říjen 2018 (31)
  • Září 2018 (30)
  • Srpen 2018 (31)
  • Červenec 2018 (31)
  • Červen 2018 (30)
  • Květen 2018 (31)
  • Duben 2018 (30)
  • Březen 2018 (31)
  • Únor 2018 (28)
  • Leden 2018 (31)
  • Prosinec 2017 (1)
  • Listopad 2017 (1)

Jak na…

algoritmus (12) bezpečnost (22) business manager (7) community management (16) Daisie (1) Facebook (253) Google+ (1) Instagram (87) kreativa (81) LinkedIn (13) Messenger (5) nastavení (84) novinky (91) používání (4) reklamy (66) Skupiny (2) Snapchat (3) soutěže (5) Twitter (29) vyhodnocení (29) WhatsApp (2) YouTube (20)

Footer

Provozovatelem tohoto webu je:
Více než agentura, s. r. o.
Mrázkova 599/20, Praha 14 – Černý Most
IČ: 06816185

 

© KlaPi, 2017-2021

Copyright © 2021 · Wellness Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in