• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer

Jak na socky

rady, tipy a triky pro správce sociálních sítí

  • Domů
  • Tipy
  • Články
  • Online kurzy
  • Další zdroje
  • Spolupráce
  • Kontakt

#21: Víte, co jsou to Lookalikes?

21.1.2018 by KlaPi

#21: Víte, co jsou to Lookalikes?

Mnoho inzerujících na Facebooku vůbec netuší o možnosti cílit na tzv. Lookalike Audiences (v češtině Podobné okruhy uživatelů), a přitom se jedná o velice užitečnou vychytávku, která může být velmi efektivní a přinést moc hezké výsledky kampaně.

Co to je?

Lookalike Audience je publikum lidí, které se chová podobně jako vaše publikum. Znamená to, že Facebooku můžete určit, aby vypočítal publikum z lidí, kteří se chovají podobně a mají podobné zájmy jako vaši nynější zákazníci, uživatelé vaší appky nebo třeba vaši fanoušci. Na takto vzniklé publikum pak můžete zacílit reklamu a nalákat tyto lidi, aby u vás také začali nakupovat nebo začali vaši stránku sledovat.

Při tvorbě Lookalike Audience si také vybíráte velikost nového publika, které ovlivňuje také přesnost shody původního publika a Lookalikes. Doporučuji používat nejčastěji 1% shodu, která je nejpřesnější, maximálně pak 3% shodu, vyšší už podle mých zkušeností bývají hodně nepřesná a ne tak efektivní.

Vytvářet lookalikes ze stávajících fanoušků stránky se hodí hlavně v případě, kdy přesně víte, kdo jsou vaši fanoušci a že je to relevantní cílová skupina. Pokud dostanete do ruky stránku s několika desetitisíci fanoušky a pořádně nevíte, kdo je to a kde se tam vzali, budete mít pravděpodobně u lookalikes hodně velký odpad, budete cílit na nerelevantní lidi. Jestli jste ale svou stránku od začátku pečlivě vyňuňávali, hezky se o ni starali a dovedli jste na ni tak zástupce vaší cílové skupiny, budete mít s lookalikes úspěch.

Přesný popis, jak tato publika vytvářet a jak se dají použít, najdete třeba ve velmi obsáhlém článku Matouše Vinše z Travel Bible.

Kategorie:Tipy Štítky:Facebook, reklamy

Before Footer

Hledáte něco konkrétního?

Archivy

  • Únor 2021 (1)
  • Leden 2021 (1)
  • Prosinec 2020 (1)
  • Srpen 2020 (1)
  • Červenec 2020 (1)
  • Duben 2020 (1)
  • Leden 2020 (1)
  • Říjen 2019 (1)
  • Září 2019 (1)
  • Červenec 2019 (1)
  • Červen 2019 (1)
  • Květen 2019 (1)
  • Březen 2019 (1)
  • Únor 2019 (1)
  • Leden 2019 (2)
  • Prosinec 2018 (31)
  • Listopad 2018 (30)
  • Říjen 2018 (31)
  • Září 2018 (30)
  • Srpen 2018 (31)
  • Červenec 2018 (31)
  • Červen 2018 (30)
  • Květen 2018 (31)
  • Duben 2018 (30)
  • Březen 2018 (31)
  • Únor 2018 (28)
  • Leden 2018 (31)
  • Prosinec 2017 (1)
  • Listopad 2017 (1)

Jak na…

algoritmus (12) bezpečnost (22) business manager (7) community management (16) Daisie (1) Facebook (253) Google+ (1) Instagram (87) kreativa (81) LinkedIn (13) Messenger (5) nastavení (84) novinky (91) používání (4) reklamy (66) Skupiny (2) Snapchat (3) soutěže (5) Twitter (29) vyhodnocení (29) WhatsApp (2) YouTube (20)

Footer

Provozovatelem tohoto webu je:
Více než agentura, s. r. o.
Mrázkova 599/20, Praha 14 – Černý Most
IČ: 06816185

 

© KlaPi, 2017-2021

Copyright © 2022 · Wellness Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in