• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer

Jak na socky

rady, tipy a triky pro správce sociálních sítí

  • Domů
  • Tipy
  • Články
  • Online kurzy
  • Další zdroje
  • Spolupráce
  • Kontakt

#23: Data od Facebooku berte s rezervou

23.1.2018 by KlaPi

#23: Data od Facebooku berte s rezervou

Při vyhodnocování komunikace na Facebooku doporučuju sledovat spíše trendy než absolutní čísla, porovnávat, zda vám metriky stoupají nebo klesají a podobně.

Zvlášť v korporacích mívají tendenci tvořit sáhodlouhé Excelové tabulky s reporty, kde musí být u každého lajku napsáno, zda byl organický nebo placený. Bohužel ale tohle od Facebooku zjistit není vůbec jednoduché a při pokusech o takto detailní rozebrání všech čísel nám zpravidla vždycky někde něco málo lítalo. Čas od času také nastane nějaký výpadek, kdy se data neměří vůbec a v Insights je náhle pusto a prázdno.

Kromě toho od podzimu 2016 do léta 2017 vyšlo najevo hned několik různých chyb v metrikách, kdy Facebook náhle zjistil, že cosi kdesi počítal špatně. Tuhle lavinu chyb v metrikách odstartovala aféra s „přifouknutými“ počty zhlédnutí videí. Poté, co agentura Nielsen v návaznosti na tento bug narovnala metriky, aby měřily správně, došlo k tomuto:

Zdroj: mumbrella.com

Po této „drobné chybě“ odhalil Facebook ještě 4 další bugy, které se týkaly videí, Instantních článků i dosahu. O něco později se pro změnu přišlo na to, že Facebook špatně měřil počty interakcí u živých videopřenosů. No a nakonec v květnu 2017 Facebook některým inzerentům dokonce vracel peníze, protože našel chybu v měření placených prokliků na web.

Možná vás zajímá, co na to Facebook sám, jak se k tomu vyjádřil? Tak vězte, že právníci Facebooku na dost rozhořčené stížnosti inzerentů odpověděli, že „přece Facebook nikdy nikde neslíbil přesné metriky“.

A to je tak v kostce, proč datům z Facebooku radši nevěřím.

 

P.S.: Jestli si myslíte, že se těmto chybám v datech vyhnete pořízením externího nástroje pro analytiku, jako je například Zoomsphere, Socialbakers apod., tak vězte, že všechny tyhle nástroje berou data přes Facebook API, takže je budou mít úplně stejně cinknutá 😉

Kategorie:Tipy Štítky:Facebook, vyhodnocení

Before Footer

Hledáte něco konkrétního?

Archivy

  • Únor 2021 (1)
  • Leden 2021 (1)
  • Prosinec 2020 (1)
  • Srpen 2020 (1)
  • Červenec 2020 (1)
  • Duben 2020 (1)
  • Leden 2020 (1)
  • Říjen 2019 (1)
  • Září 2019 (1)
  • Červenec 2019 (1)
  • Červen 2019 (1)
  • Květen 2019 (1)
  • Březen 2019 (1)
  • Únor 2019 (1)
  • Leden 2019 (2)
  • Prosinec 2018 (31)
  • Listopad 2018 (30)
  • Říjen 2018 (31)
  • Září 2018 (30)
  • Srpen 2018 (31)
  • Červenec 2018 (31)
  • Červen 2018 (30)
  • Květen 2018 (31)
  • Duben 2018 (30)
  • Březen 2018 (31)
  • Únor 2018 (28)
  • Leden 2018 (31)
  • Prosinec 2017 (1)
  • Listopad 2017 (1)

Jak na…

algoritmus (12) bezpečnost (22) business manager (7) community management (16) Daisie (1) Facebook (253) Google+ (1) Instagram (87) kreativa (81) LinkedIn (13) Messenger (5) nastavení (84) novinky (91) používání (4) reklamy (66) Skupiny (2) Snapchat (3) soutěže (5) Twitter (29) vyhodnocení (29) WhatsApp (2) YouTube (20)

Footer

Provozovatelem tohoto webu je:
Více než agentura, s. r. o.
Mrázkova 599/20, Praha 14 – Černý Most
IČ: 06816185

 

© KlaPi, 2017-2021

Copyright © 2021 · Wellness Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in