
Když je ten víkend, tak dnes trochu odlehčenější tip.
Před pár dny jsem si kvůli screenshotům pro zdejší tipy přepnula Facebook z americké angličtiny do češtiny. Při té příležitosti jsem si vzpomněla na to, jak se mě často na školeních účastníci ptají, když jim něco ukazuju u sebe na Facebooku, proč ho mám anglicky.
Odpověď je vcelku prostá, milý Watsone. Kromě toho, že v češtině bývají některé věci dost nepřesně přeložené, hlavním důvodem je, že nejnovější funkce zpravidla Facebook nasazuje do anglické verze rozhraní jako první, do ostatních jazykových mutací je vypouští až později.
Vzhledem k tomu, že novinky hodně sleduju a chci je vždycky začít co nejdříve testovat, mám proto Facebook v angličtině, aby se na mě dostalo dříve než třeba na mé klienty a abych tak věděla, co jim říct, až se budou na novou funkci ptát. Pokud tedy chcete mít na Facebooku náskok před konkurencí a mít přístup k novinkám co nejdříve, zkuste si ho přepnout z češtiny do angličtiny 😉