
Asi jste si v umístěních reklamy na Facebooku všimli možnosti Audience Network. A pravděpodobně jste si taky všimli, že pokud tuhle možnost vypnete, Facebook vám začne vyhrožovat, že bude dosah vaší reklamy o x % nižší.
Audience Network je síť partnerských webů a aplikací, které zobrazují reklamy z Facebooku. Je to tedy svým způsobem obdoba Googlího AdSense.
Vaše reklama se tedy může zobrazovat na webech nebo například v bezplatných aplikacích. Problém ale je, že nikdo neví, které všechny weby nebo aplikace tuhle síť využívají. Facebooku se na to uživatelé ptali v helpu a dozvěděli se, že seznam zapojených webů a appek nikdy nikde zveřejněn nebude kvůli ochraně jejich identit a brandů. To je za mě obrovské WTF, protože vy jako inzerent tím pádem kupujete zajíce v pytli a vůbec netušíte, kde se vaše reklama může zobrazovat.
Umístění v Audience Network není podporováno pro kampaně na podporu příspěvků (kromě videí), lze je ale použít při cílení na návštěvnost. To je ale také kámen úrazu, protože hlavně na reklamu v aplikacích lidé často klikají omylem – dělají něco v aplikaci, například hrají hru, a náhle jim vyskočí reklama, tak na ni omylem kliknou. Facebook ale tím pádem považuje cíl reklamy za splněný, a tím pádem bude v tomto umístění reklamu zobrazovat čím dál více, protože mu připadá, že nese výsledky. Vám ale v reálu žádné výsledky nenese, protože lidé klikají omylem a vaše stránky okamžitě zavírají.
Proto doporučuji tohle umístění reklam používat jen velmi opatrně a s rozmyslem.