#75: Jak repostovat na Instagramu?

Pokud používáte Instagram, tak pravděpodobně víte, že Instáč nemá své vlastní repostovací tlačítko, kterým byste mohli snadno sdílet cizí obsah na svůj profil.

Proslýchá se sice, že Instagram testuje přidání tlačítka Regram, v současné době ale musíte pro republikování obsahu využívat externí aplikace, například appku Repost for Instagram (iOS, Android). Ty vám na fotku přidají proužek s původním zdrojem fotky.

Každopádně pokud nějakou takovou aplikaci pro repost použijete, měli byste mít od autora fotky souhlas s jejím užitím na vašem profilu. A bavíme-li se o značkových, komerčních profilech, tak už tuplem.

Pravidla Instagramu totiž hovoří v sekci Práva v bodě 4 takto:

Prohlašujete a zaručujete, že: (i) jste vlastníkem obsahu, který jste ve službě nebo jejím prostřednictvím zveřejnili, nebo že máte jiné právo umožňující vám udělovat práva a licence uvedené v těchto Podmínkách použití; (ii) zveřejnění nebo použití vašeho obsahu ve službě nebo jejím prostřednictvím nepředstavuje porušení, zpronevěření nebo ohrožení práv libovolné třetí strany včetně (ne však výhradně) práv na ochranu soukromí, práv na zveřejnění, autorského práva, ochranné známky nebo jiných práv k duševnímu vlastnictví; (iii) souhlasíte s tím, že zaplatíte veškeré dlužné autorské honoráře, odměny či jakékoli jiné poplatky vzniklé na základě obsahu vámi zveřejněného ve službě nebo jejím prostřednictvím; (iv) jste ze zákona oprávněni a způsobilí přijmout ve své jurisdikci tyto Podmínky použití.

Ano, Instagramová komunita víceméně přijala to, že si spousta účtů bere fotky bez dovolení, a toleruje to v případě, že uvedete původní zdroj. Nikomu to vlastně neškodí a uživatelé jsou rádi, že se jejich fotky dostanou dál a že je někdo tímhle způsobem „ocenil“. Ale pokud by jednoho krásného dne padla kosa na kámen a někdo vás kvůli tomu začal popotahovat, musíte být schopni prokázat, že máte souhlas autora s použitím jeho fotky.

Další články z kategorie:

#354: Jak s někým sdílet náhled reklamy?

Potřebujete klientovi zaslat náhled reklamy před jejím spuštěním, nebo mu ukázat, jak fungují její interaktivní prvky (například Instant Experience, formuláře pro sběr leadů apod.)? I na to Facebook myslel. U každé vytvořené reklamy ve Správci reklam máte u náhledu reklamní kreativy možnost otevřít si příspěvek na Facebooku nebo sdílet odkaz.

Přečíst celé